Οι κύριες διαδικασίες συνεδρίασης που οφείλει να γνωρίζει ο/η σύνεδρος είναι: η απαρτία, το Tour De Table, ο Επίσημος και ο Ανεπίσημος Διάλογος, η Ημερήσια Διάταξη και η Διαδικασία Ψήφισης. Αναλυτικότερα:
Απαρτία: Προκειμένου να ξεκινήσει η όποια συνεδρίαση απαιτείται κατ’ ελάχιστο η συμμετοχή των 2/3 του συνολικού αριθμού των συμμετεχόντων κρατών της επιτροπής. Για να θεωρηθεί παρόν ένα κράτος, οφείλει να παρευρίσκεται στην διάσκεψη τουλάχιστον ένας εκπρόσωπος.
Tour De Table: Στην αρχή της συζήτησης κάθε άρθρου της Ημερήσιας Διάταξης το Προεδρείο αναγνωρίζει –για συγκεκριμένο χρόνο (συνήθως 1 λεπτό)– έναν εκπρόσωπο του κάθε συμμετέχοντος κράτους, με σκοπό ο/η εκπρόσωπος να εκφέρει στο σύνολο της επιτροπής τις θέσεις του πάνω στο συγκεκριμένο άρθρο. Η συμμετοχή στο Tour De Table είναι υποχρεωτική και συμβάλλει στην αποτελεσματικότερη συζήτηση στο εκάστοτε άρθρο.
Επίσημος Διάλογος: Με το πέρας του Tour De Table ξεκινάει ο πρώτος επίσημος διάλογος μεταξύ των εκπροσώπων της επιτροπής, όπου το Προεδρείο αναγνωρίζει (για συγκεκριμένο χρόνο) εκπροσώπους κρατών προκειμένου να τοποθετηθούν και να προτείνουν προσθήκες επί των άρθρων της Ημερήσιας Διάταξης. Στον Επίσημο Διάλογο δεν ψηφίζονται προτάσεις επί των άρθρων, ο αποκλειστικός σκοπός της εν λόγω διαδικασίας είναι η παράθεση τοποθετήσεων που θα συμβάλλουν στο τελικό αποτέλεσμα του άρθρου.
Ανεπίσημος Διάλογος: Με το πέρας κάποιου Επίσημου Διαλόγου, το Προεδρείο εφόσον κρίνεται αναγκαίο μπορεί να κηρύξει την έναρξη του ανεπίσημου διαλόγου για συγκεκριμένη χρονική διαρκεία. Ο σκοπός του Ανεπίσημου Διαλόγου είναι οι διαπραγματεύσεις μεταξύ των εκπροσώπων επί ουσιαστικών ζητημάτων της ημερήσιας διάταξης καθώς και η σύνταξη τροποποιήσεων. Αποκλειστικά κατά τη διάρκεια του ανεπίσημου διαλόγου μπορούν να μαζευτούν οι απαραίτητες «υπογραφές» για την κατάθεση πρότασης επί των άρθρων στο Προεδρείο.
Ημερήσια Διάταξη: Ο κύριος στόχος της εκάστοτε επιτροπής είναι η επεξεργασία της Ημερήσιας Διάταξης. Tο εκάστοτε κράτος της επιτροπής μπορεί κατά την διάρκεια του Ανεπίσημου Διαλόγου να συντάξει προτεινόμενες τροποποιήσεις ή προσθήκες στα Άρθρα της Ημερήσιας Διάταξης, τις οποίες οφείλει να παραδώσει αυστηρά μέχρι τη λήξη του Ανεπίσημου Διαλόγου και έχοντας συγκεντρώσει υπογραφές (οι υπογραφές λειτουργούν ως συμφωνία για συζήτηση και ψήφιση της πρότασης) τουλάχιστον από το 1/3 των κρατών μελών της επιτροπής. Το εν λόγω ποσοστό εξασφαλίζει ότι τα κράτη της επιτροπής συμφωνούν πως η προτεινόμενη τροποποίηση/προσθήκη είναι άξια συζήτησης. Με τη συμφωνία για υποβολή, το κράτος δεν δεσμεύεται να ψηφίσει υπέρ της εκάστοτε τροποποίησης/προσθήκης στη διαδικασία της ψηφοφορίας. Δεν θεωρείται ωστόσο ιδεολογικά συνεπές ένα κράτος που έχει προτείνει μια συγκεκριμένη τροποποίηση προς ψήφιση, στη συνέχεια να ψηφίζει κατά της στο στάδιο της ψηφοφορίας.
Διαδικασία Ψήφισης: Για να ξεκινήσει η Διαδικασία Ψήφισης πρέπει να είναι παρόντα τα 2/3 των κρατών μελών της επιτροπής και για να υπερψηφιστεί μία πρόταση τροποποίησης/προσθήκης θα χρειαστούν οι 50%+1 ψήφοι των κρατών που συμμετέχουν στην ψηφοφορία. Η συμμετοχή στην ψηφοφορία είναι υποχρεωτική και οι εκπρόσωποι του εκάστοτε κράτους δύναται να ψηφίσουν είτε υπέρ είτε κατά του άρθρου.